Open Doors – vervolgd maar niet uitgeschakeld –

God gaat zijn ongekende gang vol donk’re majesteit,
Hij voert volmaakt zijn plannen uit,
Zijn wil is souverein. (gez. 447:1,2)

Stel je eens voor..,
je woont in een land waar je als christen nauwelijks of geen ruimte krijgt voor jouw manier van geloof in Jezus Christus. De overheid doet er alles aan om je geloofsvrijheid te beknotten en medeburgers wijzen jouw manier van leven voortdurend af. Gunnen je eigenlijk geen plek in hun samenleving. Dat is hier nauwelijks denkbaar maar wel

De dagelijkse praktijk, 
voor miljoenen christenen in de wereld. Velen worden zelfs bedreigd in hun bestaan. Wat zou op zo’n moment jouw grootste behoefte zijn? Als je daar bij stilstaat zullen velen van ons uitkomen op: ‘Laat dit alsjeblieft met onmiddellijke ingang ophouden.’ Je voelt je niet opgewassen tegen zo’n stressvol leven waarin je elk moment van de dag op je hoede moet zijn. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

kijk naar vervolgde christenen, wat zie je dan?
Het uitgezonden echtpaar Thomas en Cobi Roest gaf onze gemeente een boek cadeau dat hen inspireerde. Daarin wordt beschreven hoeveel eeuwen het nam tot de boodschap van het Evangelie kon wortelen in China. De taal en cultuur in dat immense land waren stevige barriéres op die weg. Echter

God ging daar doorheen zijn eigen gang.
Het boek beschrijft de roeping van James Hudson Taylor naar dat land en hoe hij leerde daarin op God te vertrouwen.

China in 2019.
Op dit moment zijn er naar schatting zo’n 100 miljoen christenen in dat land. De overheid schakelt voorgangers uit door hen te arresteren. Wat zou de grootste behoefte van Chinese christenen zijn? Ik citeer één van hen die zich in Nederland liet interviewen. Hij zegt: ‘ Ik ervaargeen roeping voor China.’
Christus’ Kerk gaat over grenzen heen. Chinese zendelingen trekken naar buurlanden om het evangelie bekend te maken. Daar kunnen zij meer voor hun geloofsgenoten doen. God geeft nieuwe mogelijkheden.

Het gaat er niet om dat we bidden voor de val van de Chinese regering maar om zegen voor het land. We volgen Jezus Christus. Hij riep niet op tot protest. Daarom bidden we volhardend voor broeders als Wang Yi. Niemand weet waar hij is. We bidden niet voor zijn vrijlating maar dat hij in de gevangenis het licht van het evangelie mag laten schijnen, aldus deze gezondene.

Samen bidden.
Vrijdagavond 21juni waren we met 20 betrokkenen bij elkaar om te bidden voor christenen in o.a. India, Iran, Nigeria en Noord-Korea. In deze nacht van gebed was boven een aantal locaties in ons land de lucht vol van opgezonden gebeden. De bidders deden hun deel; daarnaast vertrouwden zij God in de hemel voor Zijn deel in het verhoren van die gebeden!

Dank
De Diaconie deelde mee dat zij de uitgangscollecte voor projecten in Azië heeft vermenigvuldigd tot één mooi bedrag waardoor meer projecten steun ontvangen. Wij zijn daar dankbaar voor! Ook dat is verhoring van gebeden.

Namens de werkgroep

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s