Corona-virus – update

De eredienst gaat door! Maar wel anders!

Update: Naar aanleiding van de verscherpte maatregelen van de overheid is besloten om de Kerkdienst tot en met 13 april wel door te laten gaan, maar alleen in aanwezigheid van de dienstdoende ambtsdragers.

We roepen de gemeenteleden op om niet naar de kerk te komen en de dienst via kerkdienstgemist.nl of kerkradio te volgen.

Origineel bericht: Onze regering heeft op 12 maart verboden om bijeenkomsten met meer dan 100 personen te houden. Alle evenementen die al gepland stonden, moeten worden afgelast. Deze maatregel geldt tot en met 31 maart 2020. Deze maatregel geldt ook voor kerkdiensten. Dit alles om verdere verspreiding van het Corona virus te voorkomen.

De Kerkenraad geeft hier invulling aan door vanaf a.s. zondag 15 maart de gemeenteleden te vragen zich te verspreiden over de kerk als ook de grote zaal van Het Hoogepad. Dit geldt vooralsnog alleen voor de morgendienst. Ook wordt gemeenteleden de overweging meegegeven om de eredienst thuis mee te beleven via kerkdienstgemist.nl.

Kerkdienstgemist verzoekt om de website niet te zwaar te belasten:
– herlaad de pagina niet te vaak bij een onderbreking van de uitzending; probeer het 5 minuten later nog eens;
– gebruik per huisadres één beeldscherm.

Verder vraagt de Kerkenraad gemeenteleden de adviezen van de overheid serieus te nemen. Denk hierbij aan het advies aan kwetsbare mensen (zoals ouderen en zieken) met een lagere weerstand om grote bijeenkomsten te mijden. Denk ook aan het advies om bij verkoudheidsklachten als hoesten, keelpijn of koorts thuis te blijven.

Collecte

PKN adviseert om het doorgeven van collectezakken te vermijden. De collectanten zullen vanaf a.s. zondag voor alle drie de collectes met de collectezakken bij de uitgang van de kerk en van Het Hoogepad gaan staan.

Handen schudden

In navolging van het eerdere advies van PKN hebben we ter bescherming van een ieder van ons al eerder besloten om het goede gebruik van handenschudden bij binnenkomst en uitgaan van de kerk voorlopig achterwege te laten.

Dit laat natuurlijk onverlet dat wij elkaar ook zonder handen te schudden kunnen begroeten of een goede zondag kunnen wensen.

Juist uit zorg voor elkaar, hopen wij op uw begrip.