OPEN DOORS – In de knel maar niet vergeten –

God ziet en weet
In hoogheid en heiligheid troon Ik en bij hen die onaanzienlijk en verslagen zijn, opdat het verslagen hart tot leven komt.
Ik zal genezen, hen leiden en barmhartigheid bewijzen. Jes. 57:15-18

India
De komende jaren gaat het erom spannen in dit immens grote, Aziatische land (1,3 miljard inwoners) waar de nationalistische partij van premier Narendra Modi het voor het zeggen heeft. (India staat op nr.10 van de Ranglijst vervolging).
Vervolging van christenen neemt sterk toe vertelde Sabita afgelopen najaar op de Open Doors-dag. Daarnaast neemt het werk van Gods Geest ook toe, vertelt ze.

Tara werd afgewezen door familie
In het recente magazine vertelt Tara dat ze het voortaan in haar leven zelf moet uitzoeken. Haar ouders en familie willen niks meer met haar te maken hebben. Ze hebben Tara afgeschreven, sinds ze in Jezus gelooft. Het meisje moet als vreemdeling in haar eigen huis leven. Als 15-jarige is ze aan zichzelf overgeleverd en mist ze contact met haar gezinsleden. Ze vraagt gebed om stand te houden in haar gevoelens van wanhoop.

31 december 2021
Moet India vrij zijn van christenen verklaarde een hindoeleider onlangs. Daar wordt werk van gemaakt; vervolging neemt toe. Men probeert (64 miljoen) christenen terug te winnen voor de nationale religie van het land waarin miljoenen goden een plaats innemen.

Één lichaam in Christus
Sabita herinnert de Vlaamse en Nederlandse christenen aan het feit dat we één lichaam zijn. Haar boodschap is: ‘Wilt u naast ons staan? Er is veel vervolging en druk maar het evangelie wordt hier verspreid. Dit alles dankzij uw gebeden. Die gebeden zijn net zo sterk als die van de bidders die baden voor de vrijlating van Petrus. Weet dat de online gebedsmuur voor India en uw gebedscampagne ons heel goed doen en bemoedigen om door te gaan.’

bid jij mee?

  • Bid om bescherming, vertrouwen en doorzettingsvermogen voor Sabita, Tara en anderen. Alleen zo kunnen zij tot zegen zijn voor de samenleving in hun land;
  • In psalm 31 vind je woorden van David die zich in een moeilijke situatie bevindt. Ze geven weer hoe hij God aanroept en om bescherming bidt. Die woorden passen ook op de situatie van christenen in India;
  • Door hen kan Gods liefde en ontferming een plek krijgen in het leven van hen die stuk zijn van verdriet; de mensen in situaties waarover Jesaja in zijn tijd schreef;
  • Bid ook voor de jonge seksslavinnen die in Mumbai uit de seksindustrie gered worden door de organisatie ( IJM) die zich daartoe geroepen weet;
  • Je kunt meedoen aan de gebedscampagne ‘Eén voor India’ op opendoors.nl/een-voor-India .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s